lördag 3 november 2012

Tre dagar in i november...

Tja, då var vi alltså tre dagar in i november och hur har det då gått med min egen utmaning, i vilken jag utmanar... MIG?!
Uselt.
Dag 1 glömde jag bort alltihop, dag 2 kom jag på det sent på kvällen efter tre-fyra glas vin, framför DVD-boxen med "West Wing" som vi bara älskar. Njä, tror inte jag då avbryter och går upp för trappan för att sätta mig och skriva de sista minuterna före midnatt.

i dag är det dock en annan dag och jag har skrivit en lång stund. Kanske till och med hämtat in vad jag förlorade de första två dagarna?
Hjärnan är i alla fall helt på det klara med utmaningen, på ett undermedvetet plan, och jag drömmer mardrömmar om processen...!

Dagens insats handlade också om att värka fram berättelsen men alltjämt känns det mycket bra och jag går omkring med känslan att det här blir bättre än jag vågat hoppas - så jag är lycklig över det!

Undrans om jag snart ska gå lite live med denna bloggs adress? Nej, inte än.

Ystad!
Bästa staden.
Gör sig oerhört bra i höstd-går-vinter-skrud när träden fällt nästan alla de röda löven men inte riktigt alla än.
Funkar mycket bra att cykla omkring i trots den galet vilda vind som alltid blåser.
Känns inspirerande att planera vårt livs första Mårten Gås-bjudning i... Coming right up!

Antal framvärkta tecken: 46 549



Sonen och jag har haft fina dagar på sistone! Här sitter han på 
Espresso House och läser.


Allt klär en skönhet, är ack så sant.




Spök-cup i går kväll i Onslunda, med galet taggade barn! 
De vann :-)


Kaffe med maken i favvo-muggarna och sedan skrivande...


Det är Allahelgona i dag. Vi ska till min farmors och farfars grav och tända ett ljus. Farmor och farfar älskade också Ystad och farfar var född och uppvuxen här. Det känns som att jag går, joggar och cyklar i hans fotspår varje dag, så på så vis är de med oss alltid och in i evigheten genom denna magiska plats.

Ha en fin lördag, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar