torsdag 3 januari 2013

Hur gick det?

I går testade jag att skriva en dryg timme på varje manus, först det "riktiga" (hädanefter kallat Manus 1) och sedan Manus 2.

Manus 2 la sig som en belgisk pralin runt mitt sinne och jag tog ett glas vin till skrivandet och njöt av stunden. Så, visst verkar det som att metoden fungerar! Det kan bli väldigt bra om Manus 2 kan dra Manus 1 i mål. Även om det är en bit kvar dit...

Jag skriver utan synopsis, är nog väldigt ENFP även i det hänseendet - det måste ju vara spännande att lära känna karaktärerna och att se vad som händer!
Undrans om jag låter hybris-förmäten om jag säger att jag tycker det jag skrivit i båda manusen är bra?
Kanske låter jag mest grön och naiv!

I Ystad visade sig solen några sekunder i dag och jag hörde faktiskt några försynta vårfåglar lufta strupen. I tvättstugan/hundrummet/snart-skafferiet står Pelargoner på vinterförvaring och blommor hej vilt. Ur led är vintern här just nu..!

Dags att gå ur badet och fortsätta med köttgrytan! Ska göra lite lunchsoppor också. Japp, är på värsta matlagningshumöret!!

God afton!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar