onsdag 11 juli 2012

Bränner midnight oil eller vad som är kvar...

Uppe 40 minuter tidigare för att skriva. Är TRÖTT. Har sovit sex timmar.
Så: gnäll move aside!

Ska kasta mig in i texten och befinner mig just nu i vad jag tror kommer att vara det allra första stycket i manuset och det är ett stycke det är tungt att skriva. Jag låter en huvudperson presentera sig, genom en händelse, och det kostar massor av energi att gestalta den personen.
Det är en person jag en gång kände väl så jag KAN gestalta men det frambringar minnen.

Jag inser varför människor säger att det kan vara en personlig resa, att skriva.

Ute regnar det, som så mången dag denna sommar 2012. Jag ska till jobbet om ett tag - bara två dagar kvar före semestern!!!









Så, undelayed: in i skallen på en annan...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar