lördag 20 oktober 2012

Lördag för träning, skog och lite skrivande

Lördag igen. Har inte hunnit skriva något hemifrån under veckan och försöken att blogga från pendeltåget vållade mer ilska än förnöjsamhet eftersom man kastas av 3G't med jämna mellanrum (oftare av än på) så det kommer jag inte ägna mig åt framöver....

Nåväl.
Dofter under veckan har gjort mig sugen på miljöskildringar jag uppehåller mig vid i mitt manus. Jag har anledning att tro att dagens skogsbesök ytterligare kommer att inspirera till dem.

Jag lever med mina karaktärer! Vilken klyscha men så sant!! Jag fortsätter drömma, tänka och känna dem. Jag kommer ofta på mig med att tolka andra människor på helt nya sätt också: iaktta hur de rör sig och hur de talar, eftersom små detaljer kan komma mycket väl till användning i skrivarbetet.
Det är också oerhört givande att lyssna på andra författare, på ett helt nytt sätt, nu.

Som jag tidigare bloggat är det jätteroligt och spännande och ökenjobbigt och nedslående, på en gång. Men viktigt är det alltid och intressant också.

Idag ska jag både gå in i det ställe där jag lämnade, sist men också försöka påbörja något alldeles nytt stycke eller skeende, som känns lite roligt och .... nytt.
Jag ska grotta in mig i en passage jag trodde mig vara färdig med också och förlänga den, göra den mer tydlig och lite mer intensiv.

Can't wait! Så känns det i dag :-)



Laddade i går med hemlagad underbar pizza!


Konferensade i går. Lyssnade bl.a på fristadsförfattares dilemman och möjligheter.


Och Ystad är skrivarvänligt inspirerande, som vanligt!



God lördag, alla! Vad skönt med en ledig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar