lördag 9 juni 2012

Galning!?

Jaha, så sitter jag här, mot allt bättre vetande, och startar en tredje blogg att slaviskt underkasta mig.
Inte nog med att jag arbetar fyrtio timmar i veckan och pendlar tjugo timmar dit, i veckan, och alltså skriver i två bloggar till - jag var tvungen att starta en skrivarblogg.
För att pressa mig själv att skriva på ett fjärde ställe: nämligen i manuset till vad som kanske någon dag kan bli en tryckt text.

Jag bloggar här inte endast av den anledningen, utan vill träffa andra som befinner sig i samma process. Jag lever och frodas när jag interagerar med andra när andra inspirerar mig och därför föds denna blogg här och nu, en huvudvärkig lördagskväll på sängen, i radhuset i Ystad!

Utanför mitt fönster ser det just nu ut så här.


Alldeles före jag resolut gick upp för att starta den här bloggen, satt
jag och tog det väldigt lugnt (och läste Stephen Kings bok "Att skriva").


Jag tänker ligga lågt. Riktigt lågt. Jag tänker inte ge mig ut och leta upp er andra som håller på som jag, riktigt än. Jag tänker se hur den här bloggen vill vara och hur det egentligen ska gå med mitt skrivande den här gången. Jag har påbörjat det många gånger... 

Så, nu har jag skjutit upp skrivandet effektivt genom att läsa och starta blogg. Får se när jag ska sätta mig och de facto prestera manustext?!

Over and out, Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar