söndag 17 juni 2012

En galet spännande process!

Jag inser vilken process det är jag befinner mig i!

Bara sedan jag bestämde mig för att börja på nytt med mitt skrivande, och lånade hem böcker som jag gissade kanske är uppbyggda på lite liknande vis som mitt manus är tänkt, har jag kommit vidare en bra bit från där jag började.
Härom dagen insåg jag helt plötsligt att jag ju nu vet exakt vilken typ av manus det är jag ska skriva, vill skriva och kommer att skriva. Jag undrar inte längre "hur det ska gå till att skriva detta när jag inte har kunskap om de här bitarna" nej, nu vet jag precis och det känns toppen!

När man känner att det här är "it", då känns det ju jättebra juh!!

Nu har jag nog fått ihop 1,5 sidor och min söndags-skrivartid har inte ens börjat än.
I'm on a roll...!



Njutbart efter träning och skrivande!



Minstingsonen gick på grillfest i går kväll och maken och jag unnade oss något så lyxigt som barnlöst besök på nyinvigd restaurang, nere i Ystad. "Upp eller ner" heter den och den kan jag rekommendera då de bjöd spännande meny och uppläggningar, glad och trevlig personal och en grym Mojito. Mojito är min expert-drink, så är den bra bådar det alltid gott ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar