söndag 10 juni 2012

The Shining?

Ehh, jo jag känner mig lite som Johnny i "The Shining". Satte mig ned (förvisso helt dumdristigt i vardagsrummet med son som multitaskar med tv i bakgrunden, iPad i knäet och lek samtidigt men ändå...) med mitt kaffe, tända ljus, utsikt över trädgården, braiga Mac:en, rätt humör och så.... stirrade jag på datorskärmen!
Skrev ett ord.
Stirrade igen.
The Shining-varning!

Insåg sedan att jag inte kan skriva en berättelse om människor jag inte känner. Satte mig sedermera och beskrev huvudrollsinnehavarna. Det räcker uppenbarligen inte att ha dem "i huvudet" och "jag vet precis hur de är". Nej, jag behöver lära känna dem bättre än så, insåg jag.

Efter att vi nosat lite på varandra fick jag hela en tredjedels A4-sida skriven.
Alltid något.
Men ganska mycket "The Shining"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar