lördag 16 juni 2012

Nu är det dags..!

Fjärilarna i magen kittlar, det riktigt ilar i huvudet och dunkar i hjärtat - jag har fått ett skrivartillfälle!
Vi försov oss lite i dag, så jag kan inte hänga med till fotbollsträningen för minsting, alltså: skrivartid medan de andra åker iväg.

Skrivartid.

Jag ska närma mig det där halvskrivna arket och prestera text. Nej, jag ska fortsätta påbörja en berättelse, det är det jag ska göra. Jag ska föra över en berättelse från min hjärna, till någon annans, användande endast arket (tack Stephen King för den insikten!).

Smörgåsen ligger bredvid mig, juiceglaset är fyllt och immigt på utsidan, temuggen (den gigantiska) står också inom räckhåll.
Och så, jo, jag sitter i ett hörn, på ett litet ganska eländigt bord (Stephen) - jag har alla förutsättningar i världen!

Here goes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar