söndag 10 juni 2012

Ny kula eller inte?

Jag känner mig alldeles pirrig i magen för jag har börjat leka med tanken att börja om helt och hållet. Dels för att (håll i er nu) USB-minnet med den skrivna texten är borta och för att jag inbillar mig att det kan vara bra att börja om från scratch. Det kan ju bli ett helt nytt flow då. En ny infallsvinkel.

I så fall är det tredje omstarten av denna historia jag ska berätta!
Först var det en ungdomsbok jag tänkte skriva men det kändes fel, sedan var det den text som är på borttappade USB-minnet men som faktiskt saknade vettigt skelett och nu finns ett skelett (faktiskt till och med på pränt) och som jag då kan foga helt ny text till.

Jag tror jag gör det!
I dag ska det ske...

 (lite retligt, ska erkännas, att jag inte glidit runt till andra skrivarbloggskrivare ännu, för jag kan inte rimligtvis få feedback på om jag tänker rätt eller inte)




Kaffet måste fram, sedan prövar jag att sitta med sonen i "varmasrummet"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar